Bu sene sonunun gelmesiyle birlikte bende yılın en iyileri listesi
yapmaya karar verdim ve bu listeyi yapmanın gerçekten çok zor olduğunu fark
ettim. Ancak uzun uğraşlar sonucunda en iyi filmler listemi hazırlayabildim. Listedeki tüm filmleri tavsiye ederim herkese ancak ilk 3'teki filmlerin yeri benim için çok ayrı. İşte 2015'in en iyi filmleri! (Bu arada en sonda listeme girememiş ama kesinlikle önerebileceğim birkaç film
var.)
10. Mission
Impossible: Rogue Nation
Başroldeki Tom Cruise’a Jeremy Renner,
Simon Pegg ve Rebecca Ferguson gibi isimlerin başarılı performanslarıyla eşlik
ettiği Rogue Nation, daha
girişindeki o efsane müziği ile sizi etkisi altına alıp bu etkiyi filmin sonuna
kadar taşımayı başaran bir film. Serinin en iyi filmi olarak gördüğüm Rogue Nation’da kendini imha eden
mesajlardan tutun, aksiyonu bol kovalamacalara kadar serinin bu kadar
sevilmesini sağlayan her şey vardı, hem de fazlasıyla. Gerçi tüm bunlar olmasa
bile sırf Tom Cruise’un (yandaki
posterde gördüğünüz) o muhteşem uçak sahnesi için bile filmi listeme koyardım.
9. Sicario
Yönetmenliğini Denis Villeneuve’nin yaptığı Sicario,
her sene çokça gördüğümüz aksiyon filmlerine benzer gibi görünse de konuyu
işleyiş şekli ve finaliyle sıradan bir aksiyon filminden çok daha fazlası
olduğunu gösteriyor. Başrollerinde Emily
Blunt, Josh Brolin ve Benicio Del Toro gibi isimlerin
bulunduğu film her geçen dakika artan gerilimiyle sizi kendine çekmeyi
başarıyor. Emily Blunt ve Benicio Del Toro’nun müthiş
oyunculuklarıyla dikkat çektikleri bu filmi asıl farklı kılan nokta ise muhteşem
sinematografisiydi.
8. Ant-Man
Başrolünde Paul Rudd’ın olduğu Ant-Man
kesinlikle senenin en iyi süper kahraman filmiydi ve bir Marvel hayranının mutlaka izlemesi gereken filmlerden biri. Guardians of the Galaxy ile birlikte Marvel’ın yaptığı en komik, en
eğlenceli işlerden biri olan Ant-Man,
bana beklediğim her şeyi fazlasıyla vermişti. Michael Pena’nın müthiş performansıyla dikkat çektiği filmde benim gibi
çok eğlenmeniz muhtemel.
7. Ex
Machina
Yılın en dikkat çeken bilimkurgu
filmlerinden biri olan Ex Machina,
bu sene katıldığı festivallerde de adından çokça bahsettirmiş bir film. Daha
önce birçok kez işlemiş olan yapay zeka-insan ilişkisini farklı bir anlatımla
işleyen Ex Machina, gittikçe artan bir
gerilimiyle de etkileyici ve orijinal bir film olmayı başarıyor. Başroldeki Alicia Vikander’in oldukça etkileyici
bir performans gösterdiği filmde Oscar
Isaac ve Domhnall Gleeson da başarılı
performanslarla ona eşlik ediyorlar.
6. Steve
Jobs
Danny Boyle-Andy Sorkin ikilisinin elinden çıkan müthiş
senaryoya Danny Boyle’ın başarılı
yönetmenliğinin de eklendiği Steve Jobs,
yılın en iyilerindendi kesinlikle. Filmin başarılı yönleri senaryo ve
yönetmenlikle de kalmamıştı üstelik. Filmin oyuncuları Michael Fassbender ve Kate
Winslet de bu başarıya olağanüstü performanslarıyla katkı sağlıyorlar. Üç
farklı zaman filminde geçen bu filmde dönemin atmosferini hissettirebilmek için
farklı görsel yaklaşımlar (16mm, 35mm ve dijital film) ve müzik (analog,
orkestra ve dijital) kullanılmış. Çok ince detayların düşünülmüş olduğu bu
filmi izlemek için çok nedenininiz var kısacası.
5. The
Martian
Ridley Scott’ın uzun
zamandır çektiği en iyi film olarak gördüğüm The Martian, birçok açıdan kusursuza yakın çekilmişti. Kadrosunda Matt Damon başta olmak üzere Jessica Chastain, Michael Pena, Chiwetel
Ejiofor, Jeff Daniels, Sean Bean ve daha birçok başarılı oyuncunun
çok iyi performanslarla dikkat çektiği filmde, görsellik ve müzikler de ön plandaydı.
Birçok duyguyu bir arada vermeye çalışan ve bence bunda oldukça başarılı da
olan The Martian, temelde mizah
üzerinden giden bir film. Ayrıca film yapımı boyunca NASA tarafından desteklendiği için de oldukça gerçekçi bir hava
veriyor izleyenlere. Sonuç olarak yılın en akılda kalan filmlerinden biri
olmayı başaran The Martian’a
kesinlikle şans vermelisiniz bence.
4. Clouds
of Sils Maria
2014 tarihli bir
yapım olmasına rağmen Clouds of Sils
Maria’yı listeme mutlaka almam gerekiyordu çünkü Clouds of Sils Maria daha önce çok gördüğümüz bir konuyu film
içinde film yapısı ile işlese de özenle yazılmış diyalogları ve karakterler
üzerinden giden yapısıyla kendini bu konuyu işleyen diğer filmlerden başarıyla ayırabilmişti.
Başrolde zaten Juliette Binoche vardı
ve her zamanki gibi çok başarılı bir performans sergiliyordu ancak filmde asıl
dikkat çeken kişi kariyerinin belki de en iyi performansını sergileyen Kristen Stewart’tı. Filmdeki rolüyle senenin
başınsa Fransız Oscar’ı da denilen César
Ödülleri’nde en iyi yardımcı kadın oyuncu ödülünü kazanan Stewart, bu ödülü alan ilk Amerikalı
oyuncu olarak da tarihe geçmişti zaten. Ödül sezonunun da yavaş yavaş başlamasıyla
aday gösterildiği ödüllerin büyük bir çoğunluğunu almayı başaran ve bu
kategorideki diğer oyunculara göre oldukça üstün görünen Stewart, uzun zamandır izlediğim en iyi performanslardan birine
imza atmıştı gerçekten. Performansı için bu seneki en iyi yardımcı oyuncu
performansıydı diyebilirim en azından. Olivier
Assayas’ın yazıp yönettiği film, zekice kurgulanmış senaryosu ve başarılı
performanslarıyla son yılların en iyilerinden biriydi bence.
3. Inside
Out
Öncelikle Inside Out bir Pixar
filmi. Toy Story, WALL-E, Up, Finding Nemo, Ratatouille gibi muhteşem işleri olan
bir stüdyo Pixar ve bu açıdan
bakıldığında Inside Out’un üzerinde büyük
bir baskı da vardı diyebiliriz. Böyle filmlerle nasıl yarışacaktı ki, işi oldukça
zordu. Ancak Inside Out asla bu
filmlerin gölgesi altında kalan bir film olmadı aksine kendini bu filmler
arasında oldukça iyi bir yere yerleştirdi ve bence Pixar’ın en iyi işlerinden biri de oldu. Inside Out, oldukça komik, duygusal, düşünceli ve çok da eğlenceli
bir filmdi. Film hikayesi, seslendirmeleri ve başarılı karakter tasarımlarıyla kendini
size hayran bırakacak emin olun (özellikle Sadness’ın
şirinliğine hayran kalacaksınız bence). Inside
Out, başarılı olduğu kadar samimi ve herkesin kendinden bir şeyler bulabileceği
sıcacık bir filmdi de. Ve bunu ne kadar söylesem azdır ki bayağı da komik bir
filmdi, ben ikinci izleyişimde bile çok gülmüştüm. Son yılların değil benim
için tüm zamanların en iyi animasyonlarından biri olmayı başaran Inside Out’u ilk fırsatta izlemelisiniz
bence.
2. Star
Wars: The Force Awakens
Serinin uzun zamandır beklenen 7. Filmi yılın
sonuna doğru vizyona girdi ve ben filmi gerçekten çok sevdim. J.J. Abrams’ın yönettiği The Force Awakens, birçok konuda oldukça
başarılıydı. Muhteşem bir sinematografiye ve görsel efektlere sahip olan The Force Awakens’ın müzikleri ve
oyuncularının performansları da olduça iyiydi. Orijinal üçlemeden Han Solo’nun, Leia’nın, Luke’un ve
droidlerimiz R2-D2 ile C-3PO’nun da bulunduğu bu filmde seriye
yeni katılan kadro da müthişti. Özellikle yeni üçlemede ön planda olacak gibi görünen
Rey karakteri ile gelmiş geçmiş en
sevimli droid olmayı başaran BB-8’i
çok sevdim. Eski kadroyu ve Star Wars
evrenine dair birçok şeyi görmenin verdiği heyecan ve mutlulukla The Force Awakens, benim için yılın en
iyilerinden biri oldu. Star Wars
hayranlarının mutlaka sinemada izlemesi gereken bu film, bana Star Wars filmleri sıralamasını değiştirecek
kadar iyi bir film olmuştu.
Veee geldik yılın en iyi filmine!
1. Mad
Max: Fury Road
Bu sene çok heyecanla beklediğim Avengers: Age of Ultron ve Spectre gibi filmler listeme bile
giremezken Mad Max: Fury Road gibi hiçbir
beklentim olmadan gidip izlediğim bir film nasıl oldu da 1 numara olabildi
derseniz. Cevabım kısaca şöyle olur: Çünkü Mad
Max: Fury Road tam anlamıyla bir şaheserdi. Çok basit bir kovalamaca
sahnesinden bu kadar mükemmel bir aksiyon filmi yapabilmek gerçekten inanılmaz
bir iş. Bunun için filmin yönetmeni George
Miller’ı ne kadar övsek az olur bence. Mad
Max: Fury Road öncelikle çok hızlı başlayan ve birkaç küçük sahne dışında
hiç hız kesmeyen çok gerilimli, büyüleyici, düşündürücü ve sürükleyici bir filmdi.
Film, görselliği ve müzikleri ile sizi her geçen dakika daha da heyecanlandırıp
kendine bağlamayı başarıyordu. Her bir detayı özenle düşünülmüş bu muhteşem filmde
oyunculuklar da bir o kadar muhteşemdi. Tom
Hardy ve Charlize Theron’un
başarılı performanslarla başı çektiği filmdeki en etkileyici performans ise Nicholas Hoult’un performansıydı. Sonuç
olarak George Miller her açıdan
muhteşem olan bir başyapıt izletti bize bu sene. Ayrıca net olarak söylüyorum, Mad Max: Fury Road sadece senenin değil
tarihin en büyük sinema olaylarından biri oldu. Eğer hala izlemediyseniz bir an
önce izleyin derim!
Önerdiğim Filmler:
·
Avengers: Age of Ultron
·
Spectre
·
Kingsman: The Secret Service
·
Trainwreck
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder