10. Revival
– Selena Gomez
ABD'li oyuncu ve şarkıcı Selena Gomez'in beşinci stüdyo albümü
ve ikinci solo albümü olan Revival, eleştirmenlerden
de oldukça pozitif eleştiriler almayı başararak 2015’in öne çıkan albümlerinden biri oldu. Ayrıca Revival, kesinlikle Gomez’in çıkardığı en iyi albüm ve ben
de albümü çok sevdim. Öne çıkan şarkılar ise şunlardı; Same Old Love, Good For You,
Me & The Rhythm, Hands To Myself ve Me & My Girls
9. Drones
– Muse
Muse’un yayınlanan 7.
Stüdyo albümü önceki birkaç albümü gibi tematik bir albüm. Albümde yine son
albümleri gibi protest bir çizgide son teknoloji savaş aletlerinin yani insansız
hava araçlarının (Drones) kaderi
irdelenmiş. Tüm albüm zaten bir senaryoyu izler gibi bir çizgide ilerliyor.
Grubun solisti Matthew Bellamy bir
röportajında Drones’u, "...teknoloji
ve insansız araçlarla gerçekleşen savaşlarda, suçluluk hissi duymadan uzaktan
kumandalarla korkunç şeyler yapmak ve bunun getirdiği empati kaybına dair
modern bir metafor..." şeklinde tanımlamıştı hatta. Oldukça ilginç bir
hikayesi olan bu albüm senenin en iyilerinden biriydi. Drones’un öne çıkan şarkıları ise; Psycho, Dead Inside ve
biraz Absolution ve Black Holes & Revelations
albümlerindeki havayı hissettiren Mercy’ydi.
8. Art
Angels – Grimes
Bu yıl birçok listede yılın en iyi
albümleri arasında gördüğüm hatta en iyisi olarak seçildiğini de çok gördüğüm
bir albüm Art Angels. Ben ise bu
albümü ve Grimes’i çok geç fark
ettim ve daha önce görmediğime gerçekten çok üzüldüm. Art Angels gerçek adı Claire
Elise Boucher olan Kanadalı şarkıcının 4. Stüdyo albümüymüş. Açıkçası Grimes, yıllardır dinlediğim en farklı şarkıcılardan
biri, çok farklı bir sesi ve tarzı var. Benim genelde dinlediğim tarzdan çok
farklı olsa da Art Angels’ı çok
sevdim ve listeme koymasam olmazdı. Sevdiğim şarkılar ise şunlardı; California, Flesh without Blood, Kill V.
Maim, Easily, Realiti, Pin
7. The
Magic Whip – Blur
Bu sene yani son albümlerinden 12 yıl
sonra yeni bir albüm çıkaran Blur,
uzun bir aranın ardından müthiş bir geri dönüş yaptı. The Magic Whip sanki dinledikçe daha da güzelleşen bir albüm ve
kesinlikle Blur’dan beklenecek her
türlü niteliğe de sahip olan hatta bunun üzerine daha farklı, daha güzel şeyler
de koyulmuş bir albüm. Tüm şarkıları ayrı bir güzel olsa da öne çıkanlar şunlar
bence: Lonesome Street, My Terracotta Heart, There Are Too Many Of Us, New World Towers ve Go Out.
6. Yours,
Dreamily, - The Arcs
The Black Keys’in
solisti Dan Auerbach’in yan projesi
olan The Arcs’ın ilk albümü Yours, Dreamily, yılın sonlarına doğru
çıkan bir albümdü. The Black Keys’i
çok severim zaten ve Auerbach’in bu
projesini de oldukça başarılı buldum. Yours,
Dreamily,’ye mutlaka bakmalısınız özellikle de The Black Keys seviyorsanız. Açıkçası ben bu albümü The Black Keys’in son albümü Turn Blue’dan daha çok sevdim. Albümdeki
tüm şarkılar çok güzel olsa da en beğendiklerim şunlardı; Outta My Mind, Put A Flower
in Your Pocket, Cold Companion, The Arc, Stay In My Corner, Pistol
Made of Bones ve Chains of Love.
5. Honeymoon
– Lana Del Rey
Lana Del Rey’in son
albümü Honeymoon, oldukça hipnotize
edici ve sinematik de bir albüm. Honeymoon’u
dinlerken ilginç bir şekilde mutsuzluğu hissedip bundan mutlu olabiliyorsunuz.
İlk şarkıdan sonuncusuna kadar Lana Del
Rey’in oldukça estetik ve özel tarzı sayesinde bu albüme kesinlikle hayran
kalacaksınız. Öne çıkan şarkılar ise şunlardı: The Blackest Day, Music To
Watch Boys To, God Knows I Tried,
Art Deco, Freak ve Salvatore.
4. Hozier
– Hozier
Hozier’in kendi adını
taşıyan çıkış albümü Hozier, aslında
2014’ün sonunda çıktı ancak ben
oldukça kaliteli şarkılar içeren bu albümü sene boyunca sürekli dinledim, bu
yüzden de listeme eklemek istedim. indie rock, blues karışımı bir tarzı olan Hozier’in çok da güzel bir sesi var. Albümdeki
her şarkı da birbirinden iyiydi zaten. Hepsini öneririm ama öne çıkanlar şunlardı:
Take Me To Church, Angel Of Small Death & The Codeine
Scene, Jackie And Wilson, Someone New ve Sedated.
3. 1989
– Taylor Swift
Taylor Swift tartışmasız yılın en başarılı
isimlerinden biriydi, 1989 adlı 5. albümü
2014’ün sonunda çıkmış olsa da 2015’e damga vuran albümlerden biri
oldu, özellikle de Taylor bu albümle
8 dalda Grammy adaylığı kazandığında.
Ayrıca albümü 2016’da da uzun bir
süre duymaya devam edeceğiz muhtemelen çünkü bugün albümden bir şarkının daha klibi yayınlandı. Taylor’ın önceki albümlerinden farklı olarak tamamen pop müzik
altyapısına sahip olan 1989, benimde
en sevdiğim Taylor Swift albümü oldu, pop çok iyi uymuş
bence Taylor’a. Oldukça iyi
eleştiriler de alan 1989’daki tüm şarkılar
çok akılda kalıcı sözlere ve melodilere sahip. Ryan Adams’ın albümdeki tüm şarkıları kendi tarzında yani indie
olarak coverlayıp 2015’te
yayınladığı 1989 albümü sayesinde
ise Taylor’ın ne kadar iyi bir söz
yazarı olduğunu görmüş olduk bence. Tüm şarkıları çok sevdim ama özellikle
beğendiklerim: Shake It Off, Blank Space, Style, I Know Places ve Wildest Dreams.
2. 25
– Adele
2015’in artık sonuna
gelmişken bir “Hello” diyerek yılın
sonuna damga vuran Adele’i ve 3
yıllık bir aranın ardından çıkardığı 25
albümünü listeme almama gibi bir şansım olamazdı zaten. Daha ilk şarkı
çıktığında albümü çok seveceğimden emin olmuştum ki öyle de oldu. Dünya çapında
çok büyük başarı yakalayan son albümü 21’den
sonra 25’te iyi bir başarı yakaladı
şimdiden. Albüm daha ilk haftasından birçok rekor da kırarak 2015’in en çok satan albümleri arasına
girmişti. Adele, 25’te de yine muhteşem sesini, güçlü
şarkı sözleriyle birleştirmiş ve müthiş bir albüm daha yapmış. Tüm şarkılar çok
çok güzel. Öne çıkan şarkılar ise şunlar: Hello,
When We Were Young, I Miss You, Water Under The Bridge, River
Lea.
Veee geldik bir numaraya…
1. How
Big, How Blue, How Beautiful - Florence
+ The Machine
Son yılların en yetenekli müzisyenlerinden
biri olan Florence Welch’in solisti olduğu grup son albümü tek
kelime ile muhteşem bir albüm. Çok farklı ve harika bir sesi var Welch’in, hem güçlü, hem de yumuşak. Welch liderliğindeki Florence + The Machine ise bu albümle birlikte dünyanın en iyi gruplarından biri
olduğunu kanıtladı bence. Gerçi grubun ilk albümü Lungs da bir bu kadar güzeldi. Ancak bu albüm grubun en başarılı olan
albümü oldu ve grup How Big, How Blue,
How Beautiful ile 4 Grammy
adaylığı da kazanmayı başardı. Albümü her dinlediğimde tüylerim diken diken
oluyor hala, gerçekten çok sevdim. Ayrıca grup, şarkıların muhteşemliği
yetmezmiş gibi şarkılara The Odyssey
adında bir bütünün parçası olacak şekilde müthiş klipler de çektiler, en son
altıncı bölümü benim en sevdiğim şarkılardan biri olan Delilah için
çektikleri kliple gördük. Albümün öne çıkan şarkıları ise şunlar: Delilah, What Kind Of Man, Queen Of
Peace, Long & Lost, Mother, Ship To Wreck ve Make Up
Your Mind.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder